می خواهیم کمی راجب نامه اداری به مدیر مدرسه اطلاعات کسب کنیم! از این مضامین برای تشویق کودکان به بحث در مورد نامه نویسی هایی مانند استفاده کنید. از بچه ها بخواهید که اگر نامه شخصی دریافت کرده اند دست هایشان را بالا ببرند.
از یک یا چند داوطلب بخواهید که در مورد احساسشان از دریافت نامه صحبت کنند. در اینجا چند سوال اولیه وجود دارد که ممکن است کمک کند:
هنگام خواندن نامه چه چیزی در ذهن شما بود؟
نامه را نگه داشتی تا دوباره بخوانی؟
نامه خود را با کسی در میان گذاشتید؟
باز نوشتی؟
و چند سوال برای کل کلاس یا بحث های گروهی:
آیا کلاس می تواند تفاوت بین نامه دست نویس و ایمیل را توضیح دهد؟
آیا بچه ها فکر می کنند زمانی وجود دارد که فقط یک نامه دست نویس این کار را انجام دهد؟
از کلاس بخواهید با یکدیگر مصاحبه کنند تا تجربیات هر فرد از نوشتن و ارسال نامه را بیابند. این را می توان در نمودار ثبت کرد.
معرفی نامه نگاری
مجموعه ای از انواع مختلف نامه ها را جمع آوری کنید – چه رسمی و چه غیر رسمی. از بچه ها بخواهید آنها را به دو گروه تقسیم کنند. که برای دوستان نوشته شده است؟ نامه های رسمی کسب و کارها کدامند؟ کدام ویژگی یا ویژگی رسمی را از غیر رسمی متمایز می کند؟
پس از انجام این کار، از کودکان بخواهید که به دنبال تفاوت بین دو گروه باشند. این اجازه می دهد تا بحث در مورد انواع مختلف حروف انجام شود. برای هر گروه یک نمودار ترسیم کنید:
آدرس – تجاری یا خصوصی؟
احوالپرسی – رسمی یا غیر رسمی؟
سبک نامه – دوستانه یا تجاری؟
پیام چیست؟
نامه چگونه به پایان می رسد؟
این به بچه ها این امکان را می دهد که خودشان تفاوت بین نامه های رسمی و غیر رسمی را دریابند.
این می تواند با بحث در مورد نوع نامه هایی که بچه ها یا خانواده هایشان می نویسند دنبال شود. آنها می توانند به چند موقعیت فکر کنند که شایسته است نامه ای نوشته شود؟ مثلا:
نامه های تبریک
تبادل اخبار
نوشتن برای دوستان
نامه هایی که می گویند متاسفم برای انجام کاری اشتباه
تعیین قرار ملاقات
درخواست اطلاعات
معامله با بانک ها یا فروشگاه ها
نامه هایی به اعضای خانواده ای که دورتر زندگی می کنند
نامه هایی به بابا نوئل
نامه های تشکر
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.